vrijdag 12 april 2013

Ik zie ze vliegen!

Mijn schoonouders gaan vandaag voor drie weken op vakantie naar Amerika.
Ze gaan niet zomaar op vakantie... ze gaan naar Amerika om te golfen!

Mijn schoonmoeder vertelde dat bij golfen voor elke hole een aantal slagen staat. Professionals kunnen holes in dat aantal slagen halen.
Wanneer je een hole haalt binnen het aantal slagen dat ervoor staat, sla je een birdie.
Het is traditie om een birdie cadeau te geven wanneer je mede-golfer een birdie slaat.

Nu raad je het misschien al... haar vraag aan mij was om vogeltjes te haken zodat ze deze cadeau kon doen wanneer er in Amerika iemand een birdie slaat.
Ze wilde ze graag in gemêleerde kleurtjes, zodat ze zowel voor de heren als dames geschikt zijn (wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond, want nu kon ik meteen m'n nieuwe gemêleerde bolletjes uitproberen!).

De vogeltjes waren al af, maar ik wilde ze nog niet op mijn blog zetten omdat ze dan voor haarzelf ook nog een verrassing bleven.
Maar, nu ze op vakantie zijn, kan ik ze eindelijk showen!


De vogeltjes zijn gehaakt naar dit patroon.

De staart heb ik wat aangepast vanaf het stuk dat je 18 vasten hebt.

Ik heb het als volgt gehaakt:
Vouw het rondje van 18 vasten dubbel en haak ze dicht (d.m.v. 8 vasten).
Haak vervolgens 2 lossen (draai je werk) en 1 stokje in de eerste vaste, 2 stokjes, 1 halve vaste, 2 stokjes, 2 stokjes, 2 halve vaste, 2 stokjes, 1 stokje en 2 lossen, 1 halve vaste in de laatste vaste.


De vleugeltjes en snaveltjes heb ik van vilt geknipt en op het gehaakte vogeltje geplakt.
De oogjes zijn kleine zwarte kralen die ik op het vogeltje genaaid heb.

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...