woensdag 22 januari 2014

Probleem + tips gevraagd!

Ik heb echt een probleem...
Ik houd ervan om amigurimifiguurtjes te haken, maar heb er de laatste tijd weinig de tijd voor genomen. Van de week had ik opeens weer een ontzettende zin om lekker te gaan zitten haken. Het schoot enorm op, tot ik bij het bevestigen van de oogjes kwam...

Ik gebruik vaak veiligheidsoogjes.
Nu heb ik van die vervelende veiligheidsoogjes die nauwelijks vast te zetten zijn, doordat het plastic rondje wat erop geduwd moet worden, veel te krap is.




Ik had daar een geweldig klein vijltje voor, zodat ik die plastic rondjes iets uit kon vijlen.... maar ik ben het kwijt!!

Hebben jullie misschien nog geweldige tips om deze oogjes vast te kunnen zetten?


11 opmerkingen:

  1. Dit probleem zat ik ook telkens mee.
    Ik kreeg de tip om ze van tevoren even in warm water te leggen,
    maar zelfs dan wil het moeilijk in elkaar.
    Ik ben benieuwd wat voor tips hier meer op komen, misschien heb ik er ook wat aan. groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Iefke, ik heb het ook al eerder met heet water geprobeerd, was inderdaad nog steeds bijna onmogelijk... Ik hoop dat anderen goede ideeën hebben!

      Verwijderen
  2. Dat is zeker een probleem, maar nu doe ik het zo

    http://www.sugaridoo.com/basis-haken-veiligheidsoogjes/

    Groetjes Crejann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Crejann, die steeksleutel is inderdaad een goede optie! Die ga ik zeker proberen. Bedankt!

      Verwijderen
  3. http://anne-en-daan.blogspot.nl/2012/12/veiligheidsoogjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tip zal ik onthouden, aangezien ik ook wel zo'n (drukknopen)tang heb.
      Ook van mij dank voor de handige tips!!!
      liefs Iefke.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip! Heb 2 drukknopentangen in huis, waren beiden helaas niet geschikt :( En om nou een 3e te gaan kopen... haha! Als je een goed hebt, zal dit zeker goed werken!!

      Verwijderen
  4. met de punt en de snijkant van een scherp schaartje er wat vanaf schrapen en dan gaat goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar aanleiding van deze tip een oud mesje gevonden dat ik altijd gebruikte bij het maken van kaarten. Daarmee de binnenkant van het plastic achterkantje wat afgeschraapt. Het is gelukt! Bedankt!!

      Verwijderen
  5. Ik heb een liniaal met een gaatje dat precies over het uiteinde van het oogje schuift. Leg het oogje op een krant of boekje en druk aan beide kanten op de liniaal. Je kunt zoiets zelf maken door in een stevig, niet te dik latje een klein gaatje te boren.
    Voor de veiligheid moeten de oogjes juist strak zitten. Daarom is afvijlen en afschrapen iets minder een idee als de knuffel bestemd is voor kleine kinderen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margaret, bedankt voor je tip! Ik heb het inmiddels opgelost door de achterkant een klein beetje uit te slijpen, het zit gelukkig nog steeds muurvast! Jouw tip is inderdaad misschien wel veiliger. Ik ga kijken of ik er zelf een kan maken!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...